به نظر می رسد بهترین زمان است برای خریدن سهام  شرکت ها. منتها نه تمام شرکت ها و نه برای بیشتر از یکی دو سال. سیکلیک است و پایین می رود قطعا. هر چقدر هم خوب باشد ریسک است به هر حال. اما بی ریسک سود میسر نمی شود.

بلند مدت هفت هشت ده ساله و بیست ساله زمین بخرید و طلا. کوتاه مدت دو سه ساله سهام بخرید. بهترینش هم به اعتقاد من مال گوگل است  که فعلا دنیا را سر انگشتش می چرخاند. سود سهام ندارد.

علاقمند به سود سهام اگر هستید بهترین هایش مال بل کانادا (یا تلاس) هست و رویال بانک.

نظر به غیر قابل پیش بینی بودن دنیای سهام بنده هیچ گونه مسوولیتی درقبال عملکرد و سود و ضرر شرکتهای فوق الذکر به گردن نمی گیرم.

نظر شخصی بود. باز هم نظر شخصی بنده این است که گوگل در یکی دو سال آینده سی چهل درصد رشد قیمت سهام خواهد داشت. سهام رویال بانک و بل کانادا (یا تلاس) شاید ده درصدی بالا و ‍پایین بشه. اما سود سهامش حدود پنج درصد (سالانه) خواهد بود.

عرض شود که بنده از تمامی سهام های بالا (به غیر از رویال بانک) چند تایی دارم. عرض کردم فقط جهت بحث conflict of interest و همچنین full and truthful disclosure.

منتها ایهاالناس. بالاتر که رفت و رشد کرد بفروشین. ممکنه بعد از فروشتون باز هم بالاتر بره ولی حرص نزنید. با یه درصد معقول رشد راضی بشین و بفروشین جان هر کی که دوست دارین.

دوستتون دارم. خوش بگذره. به امید دیدار

پیوست: اگه به تحلیل مختصر شرکت ها علاقه دارین بگین که یه بحث مختصری رو هم اضافه کنم. اگر هم نه که هیچ. سهام رو (به ریسک و مسوولیت خودتون)‌ بخرید و انشالله کیف سودش رو ببرین.