صبح داشتم سی بی سی گوش می کردم. در مورد ایران حرف می زد و اوضاع اجتماعی سیاسی ایران. از برنامه حسابی لذت بردم به این دلیل که تصویر واقعی جامعه رو نشون داده بود. به غیر از یک قسمت و اون هم چگونگی رای آوردن احمدی نژاد بود.
بنا به گزارش خانم خبرنگاری که شش ماه گذشته رو در ایران بوده ( و الحق والانصاف قشنگ صحبت کرد و تصویر واقعی جامعه ایران رو نشون داد) علت اصلی انتخاب شدن احمدی نژاد این بوده که طبقه ی محروم جامعه که تفاوت های اجتماعیشون با طبقه ی مرفه رو دوست ندارن با وعده ی آوردن پول نفت سر سفره هاشون فریفته شده ان و به احمدی نژاد رای داده اند.
از من اگه می پرسیدن حتما بحث رد صلاحیت کاندیدا ها رو هم پیش می کشیدم و یکی از دلایل اصلی و اساسی رو محدود بودن تعداد کاندیدا ها می شمردم.
نکته ی اساسی دیگه این بود که خانوم خبرنگار گفت مردم ایران متفق القول هستن که داشتن انرژی هسته ای حق هر کشوری هست. خصوصا که با اسراییل و پاکستان مقایسه می کنند اما هیچ کدوم نمی پذیرن که انرژی هسته ای لزوما به سلاح هسته ای ختم بشه.
و این نکته رو هم گفت که عموم ایرانی ها به اخبار اهمیت می دن و اخبار رو دنبال می کنن. بنابراین از دیدگاه های امریکا و آمریکایی ها نسبت به ایران به خوبی خبر دارن.
بعد هم با امید معماریان به عنوان ژورنالیست و وبلاگر صحبت کرد که از یک جمله اش خیلی خوشم اومد. امید معماریان گفت هیچ کس در خاور میانه اعتقاد نداره که امریکا بتونه یا بخواد دموکراسی رو به کشوری ببره. خانوم مجری با تاکید دوباره سوال رو تکرار کرد و امید باز هم همین جواب رو بهش داد.
نکته ی جالب که من نمی دونستم: هفتاد در صد جمعیت ایران زیر سی ساله!!!
لینک مصاحبه رو نتونستم پیدا کنم. گویا بیست و چهار ساعت به بیست و چهار ساعت لینک های آرشیو سایت آپدیت می شن. به نیم ساعت گوش دادن اش می ارزه. فردا لینک رو پیدا می کنم و میگذارم روی سایت.

این مصاحبه که آیدا مفتاحی با آقای غلامرضا مرادی انجام داده جالبه. آیدا در کانادا دانشجوی فوق لیسانس رقص هست و آقای غلامرضا مرادی از نسل اول ایرانی هایی هست که رقص به شیوه ی غربی رو در ایران یاد گرفت و یاد داد. مصاحبه توی روزنامه ی شهروند که از پرتیراژترین روزنامه های فارسی زبان تورنتو هست چاپ شده.

تاریخ رقص در ایران از تاریک ترین و مبهم ترین گوشه های تاریخ ایران هست .حتی تاریخ معاصر رقص ایران هم بسیار مبهم و تاریک مونده.

برعکس جوامع غربی که رقص و موسیقی از هنرهای اشرافی بود و می بینیم چه جایگاه زیبا و مهمی در هنر و در جامعه داره.

به هر حال..لذت ببرید دیگه…

رادیات ماشین سولاخ شده!
کله ام سوت کشید. پونصد تا تو سولاخ رادیات گیر کرده. تعمیرکار می خواد بکشدش بیرون!
ای کله ی بابای هرچی تعمیرکار بی ناموسه پلاستیک!

دوستتون دارم. خوش بگذره. به امید دیدار