یه چیزی خیلی‌ عجیبه. گل آقا دو ماهی‌ رو باید از خونه کار میکرد. خیلی‌‌ها بهش میگفتند حوصله‌ ت سر نرفته؟

من تمام مدت مرخصی بچه داری رو سر کار نمی‌رم، احد الناسی از من نمی‌پرسه حوصله‌ ت سر نرفته؟!

دنیای عجیبی‌ است، پر از پیش فرض نسبت به بانوان محترم، و یک جورهایی نادیده گرفتنشون، وقتی‌ پای خانواده پیش میاد.

یکی‌ به نعل، یکی‌ به میخ حالا؛ این کوالا خانم، شانس آورده که دختر شده و میتونه هر رنگی‌ دوست داره، شامل آبی و سرمه‌ای و صورتی‌ و سرخابی بپوشه و با هر اسباب بازی که دوست داره شامل توپ و بوق و شیپور و عروسک و مترسک و ماشین و قطار و مرغابی و اجاق گاز بازی کنه. اگه پسر شده بود، حتا اگه بال بال میزد واسه رنگ سرخابی و عروسک بازی، باز هم باید بهش آبی میپوشوندی و توپ و چرخ مینداختی جلو پاش.

دنیاییست پر از تبعیض و تعیین تکلیف، گاهی‌ به قیمت زیر پا گذاشتن خواسته یا نخواسته، آگاهانه یا نا آگاهانه علایق و استعداد ها.

خوبیش به اینه که کوالا خانم اگه بخواد میتونه فوتبالیست و کاراته کار بشه و خلبان و راننده تریلی، یا بالرین و رقاص و آشپز و خانه دار یا صرفاً یک مادر و همسر.

هنوز اعتقاد دارم، آقایون در این مورد انتخاب‌هاشون از پیش تعیین شده تر و جهت دار تر از خانم هاست.

دختر رو با یک فکر آزاد و به دور از تبعیض بزرگ خواهم کرد، بدون این که دچار عذاب تضّاد با اطراف و خصم نسبت به جامعه و تاریخ بشه. بسیار سخته، ولی‌ سعی‌‌ام رو می‌کنم به هر حال، در جامعه‌ای که هنوز سر کار نرفتن من رو طبیعی میدونه و وظیفه، و اگه گٔل آقا بخواد (یا پیش بیاد) خونه بمونه و کنار دخترش، به حکم مرد بودن انتظار میره که حوصله‌ ش سر بره.

ملت باحال هستند. آقاهه یه فاند ( fund: مجموعه‌‌ای از سهام‌ها که انداخته اند توی یک سبد) اداره میکنه. مهم این هست که فاند نسبت به فاند‌های مشابه چطور رشد (یا سقوط) میکنه. فاند‌های مشابه ۴.۵ در صد سقوط کرده اند، فاند این آقا ۱۴.۵ در صد. از ابتدای شکل گیری هم، این فاند ۳.۶ در صد رشد کرده و مشابه هاش ۷.۵ در صد!

حالا از آقاهه یه مقاله در مورد دسته سهام‌های موجود در این سبد خوندم، میگه که امسال همه اومدند پایین، کاریش هم نمیشه کرد. بر منکرش لعنت البته، ولی‌ این آقا فقط یادش رفته بگه سرمایه‌ای که دستش هست و نزدیک ۳% هم مزد اداره اونها رو بر می‌داره، نسبت به مشابه‌هاشون به شدت ضعیف تر اداره شده اند.

تبعیض نسبت به سیاهپوست‌ها و فرهنگ دویست سال پیش امریکا بسیار جالبه.

عجب بچه باهوشی هست توم سایر، و عجب پسر خوش طینتی هست، هک فین.

قوم جالبی‌ هستند این قوم بنی اسرائیل. اینطور که در تورات اومده، بچه عزیز کرده خداوند هستند، گاهی بی‌ هیچ دلیل واضح و روشنی. خداست دیگه، مشیتش رو که نمیشه زیر سال برد دیگه. میشه؟

در این قسمت البته دلیل داره. پادشاه مصر باهاشون بد هست و دستش برسه پسر‌های متولد شده در بنی‌ اسرائیل رو می‌کشه. اینه که خدا چپ و راست کمکشون میکنه.

دوستتون دارم، خوش بگذره، به امید دیدار