فن آوری جدید شرکت گوگل: پوشش اینترنتی در کره زمین، با تمرکز روی نقاط دور افتاده، با استفاده از بالن‌های غوطه ور در لایه استرستفر.

گوگل دیده که بسیاری از ملت این کره خاکی به اینترنت دسترسی ندارند، که بیشتر به دلیل هزینه بر بودن کشیدن اینترنت به نقاط دور افتاده کم جمعیت هست. بنا بر این، بالن فرستاده هوا (یا حالا اجرامی به شکل و شمایل بالن)، توی فضا می‌چرخن، و هر کدوم شعاع بیست کیلومتر رو پوشش میدن.

اینجور که پیداست، گوگل با خطوط اینترنتی روی زمین (که از سرویس دهنده‌های اینترنتی) میاد ارتباط بر قرار میکنه و اونها رو می‌فرسته برای محرومین از اینترنت.

این که مدل در آمد این پروژه چی‌ هست و آیا مصرف کننده پرداخت میکنه، یا شرکت‌های ارائه دهنده سرویس، مطمئن نیستم. به نظرم میاد احتمالا شرکتی اون وسط می‌شینه که با مصرف کننده در ارتباط هست و اینترنت رو تأمین میکنه، و بعد برای استفاده از بالن‌های گوگل، به گوگل پول میده.

هنوز هم مطمئن نیستم آیا پروژه آماده ارائه به عموم هست یا خیر. فعلا که فقط سی‌ تا بالن هوا کرده اند.

یه نکته کلیدی که مورد بحث هست، اینه که با توجه به همه گیر شدن گوگل، و با توجه به این که بیشتر اهالی این کره خاک برای جستجوی اطلاعات به گوگل تکیه میکنند، دنیا میشه اون چیزی که گوگل نشونشون میده. بحث‌هایی‌ بود که کنترل‌هایی‌ صورت بگیره. داستانش مفصل هست؛ میتونین گوگل آاش کنین.

به هر تقدیر که، در مقایسه گوگل و اپل، از نظر فن آوری و روش مدیریتی به شدت گوگل رو ترجیح میدم. فکر می‌کنم سهامش هنوز جای رشد داره.

از نتیجه انتخابات خوشوقت شدیم. حداقل رای ملت رو خوب یا بد -صد البته پس از رد صلاحیت یک سری کاندیدا- شمردند.

کوالا خانم شیطون شده. شکر خدا سرحال است و سر دماغ. خدا حفظش کناد. خدا تمام کوچولوهای دنیا را حفظ کناد.

دوستتون دارم، خوش بگذره، به امید دیدار