بفرمائید، نگفتم؟ ایناهاش، اپل داره سود سهام رو پانزده در صد میبره بالا، و مقدار زیادی از سهامش رو از بازار میخره. به عبارتی، میزان پول نقدی که داشت، همینطور کمتر و کم تر خواهد شد. احتمال داره که مدیر عامل شرکت هم عوض بشه. حالا که استیو جابز دیگه وجود نداره، سرمایه گذر‌ها به شرکت فشار میارن که پول نقد بیشتری به اونها بده. من هنوز فکر می‌کنم “شرت سلل” کردن سهام اپل کار درستی‌ باشه. قیمت سهامش سال دیگه این موقع از اینی که الان هست پایین تر خواهد بود، به نظرم.

هنوز هم فکر می‌کنم سرمایه گذاری -شیش ماهه شاید- روی شرکت‌های مصالح ساختمانی، سود خوبی‌ بر خواهد گردوند. هنوز خانه سازی در آمریکا رشد صعودی داره.

یکی‌ از شرکت‌ها (یادم نیست کدوم، یکی‌ از همین مطرح ها) چند وقت پیش اخبار مالیش رو روی فیسبوک منتشر کرد. بحث سر این بود که اگه کسی از سرمایه گذر‌ها عضو فیسبوک نبود، این گزارش رو نمی‌دید. بعد قرار بر این شد که شرکت‌ها از قبل اعلام کنند که کدوم رسانه‌ رو برای گزارش کردن انتخاب میکنند.

حالا بحث سر اینه که یه بنده خدای قاطری مثل من که دلش نمیخواد تؤ فیسبوک باشه، مجبور میشه به خاطر خبردار شدن از این اخبار هم که شده، بره تؤ فیسبوک. حد اقل اینه که فیسبوک می‌فهمه چند تا کاربر، کی‌، کجا، چطوری، به چه مدت، کدوم اطلاعات مالی‌ این شرکت رو نگاه کردند، و…من کلا نمیپسندم هیچ بنی بشری (شامل فیسبوک) به این اطلاعات و فعالیت‌های من همینجور مفت و مسلم دسترسی‌ داشته باشه.

عاشق آگهی کنسرواتیو‌ها علیه جاستین ترودو هستم. و، جواب لیبرال‌ها به کنسرواتیو‌ها هم جالب بود. اگه این جاستین خان اینقدر خوش تیپ و کاریزماتیک نبود، و ایضاً پسر ترودو خان معروف نبود، نمیدونم آیا باز هم به عنوان نماینده لیبرال‌ها انتخاب میشد یا نه. مهم هم نیست البته. بذار یه کمی‌ هم یه مرد جوون خوشتیپ خوش لباس رو جلد روزنامه‌های جدی باشه. هنوز هم فکر می‌کنم، بهتر بود مانکنی چیزی بشه.

لینک به آگهی محافظه کارها.

لینک به آگهی لیبرال ها.

دوستتون دارم، خوش بگذره، به امید دیدار