تا حالا حتما همه از فاجعه تلخ Connecticut امریکا خبر دار شدین. اوباما از لحظه اول تا به امروز کلی‌ تسلیت و پیام همدردی فرستاده و با خانواده‌ها دیدار کرده. این واقعه تلخ ممکن هست حتا منتهی‌ به یه سری تغیراتی‌ در قوانین مالکیت و حمل اسلحه در امریکا بشه.

می‌خوام بدونم اگه خدای نکرده چنین فاجعه‌ای در ایران اتفاق میافتد چی‌ میشد؟ یا، اگه فاجعه‌های آتیش سوزی مدارس ایران در امریکا اتفاق میافتد چی‌ میشد.

“`

این پروژه fiscal cliff امریکا اگه به اجرا در بیاد مسلما باعث رکود اقتصادی میشه. در عین حال دولت اوباما با شرایط موجود، این رو بهترین چاره می‌بینه. افزایش مالیات‌ها و کم کردنِ بودجه‌های دولتی، باعث میشن پول در چرخه اقتصاد کم بشه. اما بدهی‌های دولت (یا حالا فرض بکنید بدهی‌های ملتِ امریکا به چین و باقی‌ِ طلب‌کارها) اینطوری میاد پایین و پرداخت میشه.

مشکل اینه که از طرف دیگه پول در گردش توی دست سرمایه‌ها و شرکت‌های غول پیکر کم می‌شه و بنا بر این منجر به رکود میشه.

اگر کنگره امریکا تا قبل از کریسمس به راه حالی برسه، این پروژه به اجرا در نمیاد.

فعلا که یه سری از شرکت‌ها سود سهام رو به جای اونطرف سال اینور سال دادند که مشمول مالیات احتمالی‌ سال آینده نشه.

جمهوری خواه‌ها بدشون نمی‌آد این fiscal cliff به مرحله اجرا در بیاد که از محبوبیت اوباما کم بشه و بنا بر این خیلی‌ همکاری لازم رو برای یه راه حل سوم نمیکنند.

“`

این کودک انقلابی درون من تکون میخوره. آهنگ که میگذارم و دست که میزنم آروم میشه! یه بچه قرتی تحویل جامعه بدم، با رقص بابا کرم و یه کلاه مخملی رو سرش نیناش نیناش کنن و بشکن زنون بیاد بیرون!

دوستتون دارم، خوش بگذره، به امید دیدار