وقتی درس های مربوط به امور مالی رو می خونم تعجب میکنم که چرا در تمام عمرم از همین درس ها نخونده ام.
صرفنظر از این که چقدر درش موفق باشم عمیقا و به شدت ازش لذت می برم.
بامزه ترین تيوری ای که تا امروز بهش بر خورده ام تیوری خط دامن خانم هاست: بلندی دامن خانوم ها و وضعیت اقتصادی به هم ارتباط دارند. معلوم نیست چطور. اما مشاهده شده که در زمان شکوفایی اقتصادی دامن خانوم ها کوتاه تره و بالعکس! چند تا تحقیق و مقاله هم درموردش وجود داره! می تونین از این لینک توی ویکیپدیا شروع کنین و مراجع مختلف رو بخونید.

حالا من مونده ام فکری. از یه طرف (با دلایل محکم و متقن) اثبات شده که دامن کوتاه باعث زلزله و بلایای طبیعی می شه. از طرف دیگه باعث شکوفایی اقتصادی می شه. حالا می شه یه نتیجه ای هم گرفت. شاید اینطوری می شه که دامن کوتاه می پوشیم. بلای طبیعی میاد که همه چی رو خراب می کنه. بنابراین باعث می شه که نیاز به مواد اولیه ونیروی کار برای بازسازی بالا بره که بنابراین باعث شکوفایی اقتصادی می شه! یعنی هر سه تا کاملا به هم ربط دارند.

منتها من هنوز ملتفت نشده ام که دامن کوتاه علت شکوفایی اقتصادیه (که تیوری بالا جور در میاد) یا شکوفایی اقتصادی علت کوتاهی دامنه.

اگه شکوفایی اقتصادی علت کوتاهی دامن باشه من یه تیوری دیگه دارم. در زمان شکوفایی اقتصادی بانوان دلیل پیدا می کنند که دامن کوتاه بپوشند جهت تور کردن آقایون پولدار و یا اغوای سرمایه دارهای مذکر. وگرنه که مگه مشنگ شده اند دامن کوتاه بپوشند با این همه خرج و مخارج اپیلاسیون و ماساژ و زیبایی اندام و پدیکور و قر و فر. بالاخره این همه سرمایه گذاری باید یه بازگشت سرمایه داشته باشه دیگه, که در دوره رکود اقتصادی بازگشتی نداره.

به هر حال…حالا که بازار تیوری گرمه ما هم این دو تا تیوری بالا رو می دیم بیرون. گاسم توی این خر تو خر گرفت و سری توی سرها در آوردیم. خدا رو چه دیدی. شاید برنده ی نوبل اقتصاد هم شد.

گذشته از شکوفایی اقتصادی و بحث های مالی و بازگشت سرمایه…بانوان عزیز…پیش به سوی دامن کوتاه. مسایل مالی به کنار, جهت شادی جسم و روح و روان کلیه ی بانوان و اقایان بهتر از دامن کوتاه و آبجو اختراعی در تاریخ بشریت سابقه نداشته.

دوستتون دارم. خوش بگذره. به امیددیدار