والا من این فیلم احمقانهِ جنجال بر انگیز رو دیدم. تعجبم از اینه که این فیلم که ساختش به شدت شبیهِ فیلم سوپرهای ارزان قیمت هست و جایی‌ هم به اکرانِ رسمی‌ در نیومده، چطور به دولتِ امریکا، یاا اصلا هر ملت و دولتی نسبت داده شده. اصلا، به نظرِ من کاملا معلومه که مونتاژ هست و خیلی‌ غیر حرفه‌ای دست کاری شده.

کلِ جریان کمی‌ بودار هست. رفتارِ لیبیایی‌ها (یاا حالا کسانی که ریختن دمِ سفارتِ امریکا و سفیر رو کشتند) بی‌ منطق و بسیار بچگانه و کلا زشت بوده. عکس‌العمل هیلاری کلینتون جالب بود و به جا، حالا یا صادقانه یا به خاطر منافعشون، و یا به خاطرِ سیاستشون. نمیدونم جریان کشدار تر از اینی که هست بشه یا نه. از جمله، نمیدونم ممکن هست روی انتخاباتِ امریکا اثر بذاره، یا باعثِ تنشِ بیشتر بینِ عرب‌ها و اسرائیل بشه، یا این که همینجا فیصله پیدا میکنه.

تند رو‌ها همه جا تندرو هستند، بی‌ منطق و عجول و (بنابر این) بی‌ سیاست. ازشون سو` استفاده میشه، یا مستقیماً، یا به اسمشون, و یا با تحریک کردنشون.

کنجکاوم بدونم پشتِ پردهِ جریان چی‌ بوده، و بعداً چی‌ میشه.

پیوست 1: کسی میدونه ایران میخواد جنگ بشه یا نه، و اگه آره، چه موقع؟!

پیوست 2: بابتِ خطِ اول، من تا حالا فیلم سوپر ندیده‌ام ها، همینجور حدسی گفتم. یعنی‌ منبابِ مقایسه فقط. به خودم گفتم خواننده‌ها هم که ندیده اند تا حالا، یه چیزی بپرونم، کسی نمی‌فهمه.

دوستتون دارم، خوش بگذره، به امیدِ دیدار