نوشته تلخ است. جوان ترها لطفا نخوانند.

بعضی فیلم ها ,خصوصا واقعی هاش بدجور آدم رو تکون می دن.

ده دقیقه فیلم مستند بود مال جنگ جهانی دوم. آلمانی ها توی یوگسلاوی. توی یه دهکده یوگسلاوها یه سرباز آلمانی رو کشته بودند. آلمانی ها اومدن مردم دهکده رو جمع کردند توی قبرستون دهکده. زن و مرد و بچه. ده تا مرد رو از درخت آویزون کردند و دار زدند همونجا جلوی چشم ملت. جسد مردها رو می کشیدند و تکون می دادند که مطمین بشند که مرده اند. ده تا مرد دیگه رو ردیف کردند جلوی دیوار و با تیر کشتند باز هم همونجا جلوی چشم ملت. تیر خلاص رو هم زدند توی مغزهاشون.

مردها نه التماس کردند و نه مقاومت. مردم یک کلمه هم حرف نزدند. فقط ساکت نگاه کردند. همین…

…..

همکارم می گه کلمه ی فاک انگیسی در اصل از چهار حرف اختصاری ف (fornication به معنی زنا) یو (under یا تحت) سی (consent  یا تایید) کی (king یا شاه) تشکیل می شه. به معنی زنا تحت تایید شاه بوده و مربوط به هزاران سال پیش می شه که وقتی سرزمینی رو اشغال می کردند تحت فرمان و مجوز شاه -عموما- به زن ها تجاوز جنسی می کردند.

…..
به درست یا غلط بودن ریشه ی این کلمه ندارم.
بحثم در مورد جنگ هست و حقیقت انکار ناپذیر تجاوز به زن ها و کشتار نسل ها. همسر سربازهایی که از جنگ بر می گردند چه حسی دارند. همسر مردانی که به جنگ می رند چه حسی دارند. سربازهایی که از جنگ بر می گردند ایا هرگز می تونند مثل قبل زندگی کنند؟
همین آدم ها آلمانی ها یوگسلاو ها فرانسوی ها ایرانی ها عراقی ها اگر جنگی به کار نبود چقدر شبیه هم بودند. چقدر زیاد.

…..

مادران داغدار جنبش سبز, یا همه ی مادرها, ترسشون اینه که فرزندشون مثل ندا باشه و سهراب و محمد و… یا مثل بسیجی هایی که می زنند و اسم ندارند. مادرهای بسیجی ها آیا از مادر های داغدار شاد ترند؟
چقدر نفرت و تلخی توی وجود آدم می تونه آدم رو راضی کنه کسی رو زیر ضربه های باتوم و لگد و مشت بکشه.

ریشه ها یکی ست…نمود ها متفاوت. ریشه در ذات آدمی ست. میوه را ما می پروریم.

دوستتون دارم. خوش بگذره. به امید دیدار