ولله در جریان رای دهی توی اتاوا روبروی سفارت ایران در کانادا یه عده سلطنت طلب ایستاده بودند و از پیاده روی مقابل به رای دهنده ها فحش می دادند و بد و بیراه می گفتند.

در جریانات پی گیریهای بعد از انتخابات هم یه عده سلطنت طلب -یا به هر حال به نام سلطنت طلب- در گرد همایی های ایرانی های تورنتو پیداشون می شد. اما گردهمایی رو به هم می ریختند و با صدای بلند شعارهای خودشون رو می دادند و بعضا با داد و بیداد راه انداختن به سخنران اجازه ی حرف زدن نمی دادند.

چند وقت پیش وینیپگ بودم روزنامه ی گلوب اند میل رو نگاه می کردم. دیدم یه عکس به اندازه ی نیم صفحه از تمام رخ رضا پهلوی انداخته و یه مصاحبه رو با رضا پهلوی چاپ کرده. رضا پهلوی -حداقل زبانی- گفته بود که از جنبش سبز و رفراندوم آزاد حمایت می کنه. بعد از جریانات بعد از تظاهرات ها هم که علنا از مردم -و اینطور که بر می اومد- رای دهنده ها حمایت کرده بود. حالا نمی دونم قبل از انتخابات هم موضعی -مثل تحریم انتخابات یا تشویق انتخابات یا بی طرف- تعیین کرده بود یا خیر.

به هر حال من یه جای کار رو متوجه نمی شم. اگه رضا پهلوی حمایت می کنه اون رفتارهای عجیب و متناقض سلطنت طلب ها چی بود؟ اگه رضا پهلوی حمایت نمی کنه این حرف هایی که می زنه چیه؟

وارث یه مملکت بی در و پیکر و بی یار و یارانه که باشی, ملتش باشی یا رهبرش باشی, نخست وزیرش یا ریس جمهورش یا شاهش, هیچ کدوم فرقی نمی کنه. یه شبه زندگی ات این رو به اون رو می شه بدبختی.
از ما گفتن بود. از باقی شنیدن, که مال و منال این ملت نگون بخت  توی این چند ده قرن اخیر به هیچ کس وفا نکرده. قول می دم  به شما هم وفا نکنه. هول نزنید هلف هلف.

آخرش خوب خوبه اش مصادره می شه. شاه دزده به دزد می زنه.

دوستتون دارم. خوش بگذره. به امید دیدار