به یه برنامه ی رادیویی در مورد فیلم ۲۰۱۲ گوش می کردم.
در فیلم صحنه ی خراب شدن واتیکان نمایش داده می شه. بحث بوده سر این که خراب شدن کعبه هم نشون داده بشه. اما به دلیل این که عکس العمل مسلمون ها نسبت به فیلم غیر قابل پیش بینی بوده چنین صحنه ای در فیلم گنجونده نشده!

انشالله که در صورت جابه جا شدن قطبهای زمین و زیر و رو شدن دنیا خانه ی کعبه که مقر خداوندگار عالم است سر جاش بمونه و همیشه ستون زمین باشه. ما که بخیل نیستیم. منتها جالب بود دیگه.

فیلمه هیچ چیز خاصی نداره به غیر از جلوه های ویژه ی بسیار قوی و جذاب. وگرنه داستان و بازی ها و شخصیت ها و عکس العمل ها بسیار غیر واقعی هستند. در شرایطی که کل ملت دسته جمعی تا لحظاتی دیگه کشته می شند احتمالا خیلی ها از شدت ترس هیستریک و فلج و شوک می شند نه این که در آرامش کامل موضوع رو بپذیرند و غرق بشند. اصولا واقعیت چنین واقغه ی بزرگی بسیار زشت تر از اون چیزی هست که نمایش داده شد.
از اون گذشته تا زمانی که خود وسایل ارتباطی و ایستگاه ها سالم بودند ارتباط ادامه داشت! انگار نه انگار که چنین تغییرات دراماتیکی در هوا و فضا و زمین گند می زنه به کل زار و زندگی ارتباطات. حالا گیریم ماهواره ای هاش بیشتر دوام بیارند ولی هر چی هم پوست کلفت و ماورای زمینی باشند به هر حال خیلی خیلی زودتر از این حرف ها از کار می افتند!

توصیه ی بنده اینه که اگر فیلم رو می بینید در سینما ببینید. اگه سینما نرفتید پول بالای کرایه ی دی وی دی خرج نکنید و دو سه ساعت زمان عزیزتون که دیگه بهتون بر نمی گرده رو تلف نکنید.

دوستتون دارم. خوش بگذره. به امید دیدار